2006年4月16日 星期日

You Are All I Need-有點詭異的"情歌"


圖片引用自All Music Guide
前幾天突然想到好久以前聽過的一首歌
Motley Crue的You Are All I Need
相當好聽的抒情搖滾曲,
認真去看一下歌詞,倒是有點嚇了一跳
大概說的是一個男生為了不讓他女友離去
而把他殺了
"你是所有我想要的 你只能屬於我
我愛你 我讓你自由
我帶走你的生命
你是所有我要的"

特地去問了一下Wayne,才確定沒錯,當時的MV也是
照著歌詞內容,由歌手關在監獄裡自白拍下來

以一首抒情搖滾曲來看,這首歌做的蠻好的
歌曲本身旋律性夠,鋼琴加電吉他營造出悲壯的感覺
主唱的歌聲詮釋的好,很夠力的一首抒情曲
歌曲好聽,歌詞....看看就好

>>歌曲播放-<<


You Are All I Need

歌手:Motley Crue
專輯:Girls,Girls,Girls

The blade of my knife
Faced away from your heart
Those last few nights
It turned and sliced you apart
This love that I tell
Now feels lonely as hell
From this padded prison cell

So many times I said
You'd only be mine
I gave my blood and my tears
And loved you cyanide
When you took my lips
I took your breath
Sometimes love's better off dead

You're all I need, make you only mine
I love you so I set you free
I had to take your life
You're all I need, you're all I need

沒有留言: