2006年7月11日 星期二

You Belong To Me - 末日情歌


圖片引用自AllMusicGuide

我不會把你忘記的,不管他帶你去哪裡,不要擔心,不要在意
因為這就是命運,懂嗎?沒有人能改變命運,沒有人能夠--Natural Born Killers


閃靈殺手是部純然的暴力電影,
而You Belong To Me是首有著男女山盟海誓傾訴愛意的情歌
把這首歌放到這部電影裡
Bob Dylan的詮釋讓這首歌有些末日的淒涼

片名:閃靈殺手(Natural Born Killers)1994
導演:奧利佛史東特
故事大綱:
Mickey來自一個暴力家庭,而Mallory則是從小受到父親的性騷擾
Mickey殺了Mallory的父母後,兩個人開始逃亡,一路上瘋狂殺人
最後被補入獄,入獄後再度引起監獄暴動

>>歌曲播放-<<


You Belong To Me

See the pyramids along the Nile
Watch the sunrise from a tropic isle
Just remember, darling all the while
You belong to me

See the marketplace in old Algiers
Send me photographs and souvenirs
Just remember when a dream appears
You belong to me

I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome too
And blue
Fly the ocean in a silver plane
See the jungle when it's wet with rain
Just remember 'til you're home again
You belong to me

I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome too
And blue

Fly the ocean in a silver plane
See the jungle when it's wet with rain
Just remember 'til you're home again
You belong to me

Juliette Lewis:
“I just want to tell you I love you, and I miss you. Don't
forget about me. You won't forget about me?”
Woody Harrelson:
“I won't forget about you. It's cool. No matter where he takes
you, Timbouktou, it don't matter, because it's fate. Know? Nobody can
stop fate. Nobody can.”

歌詞中譯
看著尼羅河畔的金字塔
在熱帶島嶼上看著日出
親愛的請你記得這些時刻
你屬於我

在老阿爾及爾市場上逛
把照片與紀念品寄給我
親愛的請你記得當夢出現的時候
你屬於我

沒有你我將是如此寂寞
也許你跟我一樣落寞與憂鬱

乘著飛機穿越海洋
看著森林下雨而溼
請記得當你再回到家時
你將屬於我

Juliette Lewis:我只想跟你說我愛你,我想念你
不要忘了我,你不會把我忘記對不對?
Woody Harrelson:我不會把你忘記的,不管他帶你去哪裡,不要擔心,不要在意
因為這就是命運,懂嗎?沒有人能改變命運,沒有人能夠

沒有留言: