2007年3月1日 星期四

Good Woman-Cat Power


圖片引用自Allmusic Guide

And this is why I am leaving
And this is why I can’t see you no more


這幾天反覆的聽著You Are Free這張專輯
就如同專輯的標題 "You're Free"
整張專輯所圍繞的主題在詮釋一個人用盡自己的努力
想走出過去的傷痛 只想找到個平和的地方歇腳
就像在"Good Woman" 這首歌裡,歌詞裡看到他
想去做自己覺得對卻該去做的事
但卻困難的 幾近精神崩潰

音樂開始略帶噪音的吉他和絃與藍調口琴,
已很清楚感受到這首歌的調性
Cat Power的歌聲與早期Rockets中比較起來
顯的成熟又滄桑許多,
整首歌唱來像在訴說又像是一段告白
背後的兒童與男合聲搭配的很棒
一首有點灰色的歌曲 聽聽吧!!

>>歌曲播放-<<


專輯:You Are Free
歌手:Cat Power
年份:2003

Good Woman


I want to be a good woman
And I want, for you to be a good man.
This is why I will be leaving
And this is why, I can’t see you no more.
I will miss your heart so tender
And I will love
This love forever

I don’t want be a bad woman
And I can’t stand to see you be a bad man
I will miss your heart so tender
And I will love
This love forever
And this is why I am leaving
And this is why I can’t see you no more
This is why I am lying when I say
That I don’t love you no more

Cause I want to be a good woman
And I want for you to be a good man

歌詞中譯

我想要成為一個好女人
我想要 為你當一個好的人
這也是為什麼我將離開你
也是為什麼 我再也看不到你
我會想念你的心如此溫柔
我會永遠永遠珍藏著這份愛

我不想要成為一個壞女人
我無法說服自己 看著你成為一個壞的人
我會想念你的心如此溫柔
我會永遠永遠珍藏著這份愛
這也是為什麼 我將離開你
這也是為何我騙自己 不再愛你

因為我想當一個好女人
我想為你 成為一個好人

沒有留言: